ترندهای کسب و کارعمومی

آیا تعمیر مبل به صرفه است؟

آیا به صرفه است؟ این سوال ممکن است زمانی که به چهره زهواردررفته مبلمان خاته‌تان پس از سال ها تحمل وزن های مختلف نگاه می‌کنید، به ذهنتان خطور کند. به احتمال فراوان یا در آستانه سال جدید قرار گرفته‌اید یا جشن و مهمانی ویژه‌ای قرار است برگزار شود؛ هرچه که هست، مبارکتان باشد! اما آیا تعمیرات مبل ارزش آن را دارد که برایش بودجه‌ای را کنار بگذارید؟ بهتر نیست قیدش را بزنید و بروید یک ست جدید خریداری کنید؟

اگر عمر مبل‌هایتان به سر آمده و دوست دارید که با تعویض آن‌ها حس و حال جدیدی به خود و منزلتان ببخشید؛ بهتر است به جای تعمیر ست جدیدی بخرید. اگر شرایط اقتصادی اجازه نمی‌دهد؛ شرایط اقساطی برخی از سایت‌ها نظیر چوبین پارس این امکان را به شما می‌دهد که صاحب یک ست جدید باشید و وقت و انرژی مضاعفی را صرف تعمیر مبلمان نکنید.

جواب ما منفی‌ست! بودجه‌تان را ذخیره کنید برای آن مناسبت ویژه و با راه‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم، با مقرون‌به‌صرفه‌ترین حالت ممکن، مبلمان خود را تعمیر کنید. برای آشنایی با این راه‌ها، ادامه مطلب را از دست ندهید. پس از آن‌که به این راه‌های طلایی اشاره کردیم، می‌خواهیم در چند خط، درباره اهمیت تعمیر مبلمان با شما صحبت کنیم و بگوییم چرا در حال حاضر، تعمیر را به خرید، ترجیح می‌دهیم. در آخر هم به هزینه تعمیرات خواهیم پرداخت.

۱- کوسن‌های مبل را ترمیم کنید

ساده‌ترین راه برای آن‌که شکل و شمایل مبلمان خانه‌تان تغییر کند، ترمیم یا تزئین مجدد کوسن‌هاست. شما می‌توانید لایه فوم روی بالشتک‌های مبل را بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز محکم‌اند یا خیر. اگر این‌طور نیستند، می‌توانید محتوای داخل آن را تعویض کنید. همچنین می‌توانید با تعویض روکش آن‌ها، ظاهر جدیدی به مبلمان خود دهید.

۲- مبل را برعکس کنید!

مورد بعدی که می‌خواهیم بررسی کنیم، قاب مبل است. ممکن است ظاهر مبلتان بسیار فرسوده شده باشد و بعید بدانید که تعمیر دیگر جوابی دهد؛ حتی تصمیم دارید هر که به شما گفت تعمیر مبل به صرفه است، او را نقره‌داغ کنید! اما صبر کنید.

پیش از این‌که تصمیمی احساسی بگیرید، با نزدیک‌ترین شخصی که می‌شناسید تماس بگیرید. باید از یک دوست یا فامیل برای برگرداندن مبل کمک بگیرید. اگر روی پوشش آن گردوغبار وجود دارد، باید با بیرون‌کشیدن منگنه‌ها، پوشش را بردارید و نسبت به اقدام کنید. هنگامی که می‌توانید فضای داخلی را ببینید، بررسی کنید که آیا چوبی شکسته یا ترک‌خورده وجود دارد یا خیر. در صورت وجود، از یک تعمیرکار مبل بخواهید بیاید و آن را تعمیر کند.

۳- آیا مشکل از فنرهاست؟ ناامید نباشید؛ هنوز تعمیر مبل به صرفه است

یکی دیگر از دلایل احتمالی که باعث می‌شود مبل شما آویزان و چروکیده به‌نظر رسد، فنرهای تکیه‌گاه است. در همین حین که مبل هنوز برعکس است، بررسی کنید که آیا یکی از فنرها شکسته یا جداشده است یا خیر. اگر چنین بود، مبل شما هنوز هم قابل تعمیر است. لطفاً به آن تعمیرکار که قبلا اطلاع داده بودید بیاید، بگویید که فنرها دستانش را می‌بوسند!

۴- روکش مبل را تعویض کنید

در بخش‌های قبلی گفتیم که می‌توانید با جداکردن روکش مبل، آن را بشویید و با ظاهری تازه و نو، روی مبل‌های خود بکشید. اما چنان‌چه می‌بینید نیاز به تنوع و تغییر بیشتری دارید، همان موقع که منگنه‌ها را جدا کردید و روکش را برداشتید، برای همیشه با آن خداحافظی کنید و برای دوخت روکش‌هایی جدید، اقدام کنید.

۵- پایه‌ها را عوض کنید

تعویض پایه‌های مبل می‌تواند دلیل محکمی باشد برای این‌که به این نتیجه برسید تعمیر مبل به صرفه است؛ زیرا ظاهر مبل را تغییر می‌دهد و کیفیتش را بالا می‌برد. با این حال، سبک مبلمان خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن‌ها، پایه‌های جدید را جای‌گذاری کنید. اگر پایه‌های مبل شما به هم متصلند، می‌توانید آن‌ها را با رنگ دیگری رنگ‌آمیزی کنید. ما چنین تغییری را توصیه می‌کنیم؛ زیرا معمولاً نیازی به سنباده‌زدن یا بتونه‌کاری ندارد.

۶- کوسن جدید بخرید

ما در بخش‌های قبلی گفتیم که می‌توانید روکش کوسن‌ها را عوض کنید؛ اما گاهی خرید چند عدد کوسن جدید با شکل و شمایلی متفاوت نسبت به قبل، به‌کلی می‌تواند رنگ و رخ مبل شما را تغییر دهد. آلبرت ناکاش، یک تاجر لوازم داخلی خانه در شهر نیویورک، می‌گوید مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای ایجاد تنوع در ظاهر مبلمان، روکش‌کردن کوسن‌های قدیمی یا تعویض آن‌هاست. سپردن این کار به یک خیاط، هزینه خاصی برایتان به‌همراه نخواهد داشت.

اهمیت تعمیر مبلمان و مزایای آن

داشتن مبلمانی مدرن، درجه‌یک و شیک، آرزوی همه است. مردم معمولاً مدل و سبک مبلمان خانه‌شان را با وسایلشان هماهنگ می‌کنند و برخی‌ها هم ابتدا مبلمانشان را تهیه و سپس وسایل را براساس آن‌ها انتخاب می‌کنند. با این حال، همه ما می‌دانیم روزی می‌رسد که مبل‌ها دیگر کیفیت و کارایی قدیمشان را ندارند؛ و صدالبته در شرایط اقتصادی کنونی این را هم می‌دانیم که جایگزین‌کردن مبلمان جدید با مدل‌های قدیمی، برای خیلی‌ها به این راحتی‌ها نیست. بنابراین به‌جای خرید مبلمان جدید، بسیاری تصمیم می‌گیرند که ظاهر مبل‌ها را با استفاده از محصولات جانبی باکیفیت ترمیم کنند.

مبلی که دوستدار طبیعت است!

ترمیم مبلمان فرآیندی‌ست که طی آن یک قطعه از مبل، تمیز یا تعمیر می‌شود تا عملکرد و ظاهر اصلی خود را حفظ کند. بازسازی مبلمان می‌تواند مزایای بی‌شماری را به همراه داشته باشد. یکی از آن‌ها این است که در زمان و هزینه در مقایسه با خرید مبلمان کاملاً جدید، صرفه‌جویی می‌شود.

از نظر علمی ثابت شده است که بازسازی و تمیزکردن مبلمان، تاثیر کربن بر محیط را کاهش می‌دهد. در مقایسه با فرآیند بازسازی مبلمان، ۱۰۰۰ برابر دی‌اکسیدکربن بیشتر برای مصرف می‌شود. انتخاب یک گزینه سازگار با محیط زیست مانند ترمیم مبلمان، به مشارکت در فرآیند نجات محیط زیست کمک می‌کند. حامیان محیط زیست می‌توانند به این مسئله توجه زیادی داشته باشند.

چراغ سبز خلاقیت روشن می‌شود.

یکی دیگر از مزایای بزرگ ترمیم مبلمان این است که بدون نیاز به هزینه‌ای گزاف، می‌تواند سبکی کاملاً جدید ایجاد کند. انجام فرآیند بازسازی، زندگی و ظاهری کاملاً تازه به خانه‌تان می‌بخشد و علاوه‌بر این، ارزش آن را نیز حفظ می‌کند.

نوستالژی، عشق و اصالت ستودنی است.

آخرین مزیت بزرگ ترمیم مبلمان، استفاده مجدد است. همه ما می‌دانیم که مبلمان امروزه مانند قبل و با همان چوب مرغوب ساخته نمی‌شوند. بنابراین، بهتر است قطعه قدیمی را به‌جای خرید قطعه جدید، بازسازی کنید. علاوه‌بر این، بازسازی مبلمان قدیمی، عمر مبل را افزایش می‌دهد و می‌توانید ۲۰ سال دیگر از آن بهره‌مند شوید. آیا هنوز هم شک دارید که تعمیر مبل به صرفه است؟

هزینه تعمیر مبل چقدر است؟

خیلی‌ها برای آن‌که ببینند تعمیر مبل به صرفه است یا خیر، پیش از هرچیز هزینه آن را می‌پرسند. بستگی به وسایل شما دارد. هر طرح مبل از نظر شکل، جنس و ساختار منحصر‌به‌فرد است؛ به همین دلیل، تعمیرگاه‌های مبلمان معمولا به‌جای قیمت تعیین‌شده، قیمت‌ها را بر اساس تطبیق با عوامل مختلف ارائه می‌دهند. قیمت پیشنهادی بر اساس معیارهای زیر خواهد بود:

  • اندازه مبل؛
  • تعداد صندلی‌ها؛
  • نوع و کیفیت مواد؛
  • چارچوب مبل؛
  • مواد فوم آن؛
  • کیفیت کار دستی آن.

همچنین قیمت‌ها بسته به نوع تعمیر مبل شما متفاوت خواهد بود. قیمت تعمیرات بر اساس میزان آسیب وارده به مبل تعیین می شود. به‌عنوان مثال، برای رفع سوراخ یا پارگی کوچک روی پارچه مبل فقط مبلغ کمی پرداخت خواهید کرد. اما اگر پارگی زیادی در مبل خود دارید، ممکن است مجبور شوید کل مبل را دوباره روکش کنید. در رابطه با چگونگی تعویض روکش، پیش‌تر به آن پرداخته‌ایم.

حالا شما بگویید

بی‌شک راه‌های زیادی وجود دارد برای آن‌که پی ببریم تعمیر مبل به صرفه است. حتی برخی‌ها که با هنر نقاشی و رنگ‌آمیزی سروکار دارند، هنرشان را با افکار اقتصادی‌شان ترکیب می‌کنند و به رنگ‌آمیزی و حتی نقاشی مبل‌هایشان مشغول می‌شوند.

برخی دیگر که در صنایع چوب‌سازی فعالیت دارند، خودشان تصمیم می‌گیرند بدنه مبل‌هایشان را تعمیر کنند و آن‌ها را عضلانی‌تر یا نحیف‌تر سازند. نظر شما چیست؟ کدام‌یک از این راه‌ها را تاکنون استفاده کرده‌اید؟ یا چه اقداماتی را انجام داده‌اید که ما به آن‌ها اشاره نکرده‌ایم؟ نظر و ایده‌های خود را با ما در میان بگاگر شما هم در دو راهی تعویض مبلمان و خرید مبل جدید و یا تعمیر مبل فعلی  قرار گرفته اید و مردد هستید کدام تصمیم درست تر است ما در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد. سوال اینجاست که مبل نو بخریم یا تعمیر کنیم؟

خرید مبل یا تعمیر , کدام به صرفه تر است ؟

جواب این سوال به کیفیت مبلمان فعلی شما بستگی دارد. اگر مبل شما اسکلت و کلاف خوب و قوی دارد و از چوب خوبی برای ساخت آن استفاده شده شما می توانید به صورت جدی تر به تعمیر مبل فکر کنید. اما از کجا بدانیم کیفیت کلاف مبل و اسکلت آن چگونه است و چطور می توان سالم بودن کلاف را تشخص داد را ادامه به شما خواهیم گفت. در حالت کلی معمولا نسبت به خرید مبل جدید خیلی مقرون به صرفه تر هستند.

چگونه بفهمیم کلاف مبل مان سالم است ؟

در مبل های استیل دیدن کلاف مبل کار سختی نیست. قسمت های چوبی که قابل مشاهده هستند همان اسکلت مبل را تشکیل میدهند. اما در مبل های راحتی دیدن کلاف مبل کار راحتی نیست چرا که معمولا اسکلت مبل در زیر پارچه , فوم و … قرار گرفته است. در صورتیکه مبل شما دچار شکستگی شده و یا در هنگام نشتن صدای چیر جیر میشنوید نشان دهنده این است که شما نیاز به تعمیر دارد.

مقایسه هزینه تعمیر مبل و خرید مبل جدید

همانطور که بالاتر گفته شد با توجه به گران بودن کلاف مبل های استیل , معمولا هزینه تعمیر آنها نسبت به خرید مبل جدید بسیار پایین تر است. اما در مورد مبل های راحتی قضیه به شکل دیگریست. با توجه به اینکه در مبل های راحتی پارچه زیادی مصرف می شود بخش زیادی از هزینه مربوط به پارچه و است. برای تعمیر مبل راحتی لازم است حتما مبل شما توسط یک فرد باتجربه بررسی شود و یک فرد حرفه ای به شما بگوید که آیا مبل راحتی شما ارزش تعمیر کردن دارد یا نه!

آیا تعمیر مبل راحتی به صرفه است ؟

با توجه به نکاتی که گفته شد جواب این سوال تا حدی داده شد است. در کل مبل های راحتی به دلیل استفاده زیاد و کاربردهای روزمره ای که دارند بیشتر از مسایر مبل ها دچار خرابی میشوند و این موضوع کاملا طبیعی است. بعضی از انواع مبل راحتی که تشک کف و پشتی آنها به بدنه نچسبیده اند را به راحتی می توانید با هزینه بسیار ناچیز تعمیر کنید. به این ترتیب که رویه تشک و پشتی مبل را در می آورید و فوم و محتوای داخل آن را عوض می کنید و به راحتی مشکل نشیمن و پشتی مبل حل میشود.

در این مطلب چندین بار به این نکته اشاره شد که کیفیت اسکلت و سالم بودن کلاف مبل در محاسبه هزینه بسیار تعیین کننده است. پس اگر کلاف مبل راحتی شما شکسته باشد بعضی مواقع خرید یک مبل جدید برای شما کم هزینه تر خواهد بود.

مهمترین سوالات در مورد مقایسه خرید مبل و در مورد مبل استیل خرید مبل جدید به صرفه تر است یا تعمیرات ؟

با توجه به قیمت کلاف مبل استیل , تعمیرات مبل استیل به صرفه تر است.

در مورد مبل راحتی خرید مبل جدید به صرفه تر است یا تعمیرات ؟

جواب این سوال بستگی به کلاف مبل دارد. بعضی مواقع خرید و برخی اوقات تعمیر به صرفه است.

هزینه رویه کوبی مبل استیل چقدر می شود؟

بسته به نوع کار و به طور معمول این هزینه بین 2.000.000 الی 5.000.000 میلیون تومان متغییر است.

برای تغییر دکوراسیون خرید مبل جدید بهتر است یا تعمیر مبل های قدمی ؟

معمولا رنگ یکی از عناصر مهم دکوراسیون است که با توجه به اینکه هم در زمان خرید مبل و هم در زمان تعمیرات نوع و رنگ پارچه را مشتری انتخاب می کند , تفاوتی وجود ندارد. اما درصورتیکه سبک و استایل منرلتان را می خواهید تغییر دهید خرید مبل جدید برای شما مناسب تر خواهد بود. اگر برای تعویض و یا تعمیر مبل خود تردید دارید، کارشناسان چوبین پارس می‌توانند بهترین راهنمایی را در اختیار شما بگذارند.

جهت مشاوره و انجام خدمات تخصصی تعمیرات مبل در هر کجای تهران کافیست با شماره تماس های 09191106634 _ 02166244516 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا