افزایش آمار کرونا جدی نیست/ فعلا انتظار بروز پیک جدیدی را نداریم

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند کرونا طی 10 روز گذشته افزایش مستمری نداشته است، گفت: اکنون منتظر موج جدید و افزایش جدی تعداد بیماران هستیم. بیماران.”

سعید کریمی در گفت وگو با دکتر شیمیشی. وی همچنین درباره روند مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور گفت: افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور محسوس نیست. البته تغییرات و فراز و نشیب ها در طول زمان طبیعی است اما اینطور نیست که به اوج جدیدی رسیده باشیم. موج هشتم این بیماری در کشور تقریبا به پایان رسیده است. اما این نوسان و افزایش و کاهش بروز با جمعیت 85 میلیونی طبیعی است. فعلا منتظر ورود به کریدور جدید هستیم.

وی افزایش مبتلایان به کرونا را جدی نیست و گفت: اینطور نیست که بگوییم مراجعات ما افزایش چشمگیری داشته یا مراجعات ما به بیمارستان زیاد شده است. روزانه آمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های ما وجود دارد و نه افزایش جدی در این زمینه وجود دارد و نه آسیب جدی در بیمارستان‌ها وجود دارد. بنابراین فعلا پیش بینی نداریم که بخواهیم وارد موج جدیدی شویم یا افزایش جدی داشته باشیم. مگر اینکه اتفاق جدیدی بیفتد. مثلا اگر جهش جدیدی از ویروس اتفاق بیفتد و … تا به امروز چنین وضعیتی نداشتیم خدا را شکر.

کریمی تاکید کرد: بنابراین تغییر آمار در کشوری که 85 میلیون نفر زندگی می کنند طبیعی است. نکته مهم روند ویروس کرونا است. طی هفته و 10 روز گذشته روند کرونا به طور مستمر افزایش نداشته و فراز و نشیب هایی داشته است. علاوه بر این، ما از کرونا انتظار مشکلات جدی داریم. در عین حال بیمارستان های ما آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارند.

وی بیان کرد: 156 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که اکنون تعداد مبتلایان با سطح ما قابل مقایسه نیست و می توان به خوبی خدمات رسانی کرد. گفتنی است در شرایط سخت ویروس کرونا و اکنون که شرایط بسیار بهتر شده است، توانستیم خدمات ارائه دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا