اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مصوبات و به‌روزرسانی‌های نهایی سومین دوره تزریقات عروق کرونا و مسافری مصوب کمیته ملی تزریق کووید-۱۹ را ابلاغ کرد.

به گزارش شیمیشی و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن این نامه: 11/8/1300 در خصوص واکسیناسیون مسافران، مسیرهای مذکور طبق مصوبه تمدید می شود. کمیته ملی واکسیناسیون کووید در تاریخ 16/10/1400 به شرح زیر است:

– افرادی که برای بار اول و دوم غیرفعال شده اند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) ترجیحاً برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، البته می توانند آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس را نیز مصرف کنند.

افرادی که برای اولین یا دومین بار با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند می توانند برای اولین بار واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V را دریافت کنند (مانند Sputnik Light).

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن اسپوتنیک وی واکسینه شده اند می توانند برای سومین بار واکسن آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس را دریافت کنند.

برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوکوس در دو شهر که سه تزریق دریافت کرده اند، دوز چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از سومین نوبت واکسن پاستوکوکس پلاس داده شود.

– کسانی که دو کیس تزریق غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر قصد تزریق دو کیس آسترازنکا را دارند، می توانند با کسب رضایت نامه و ارائه مدارک سفر حداقل یک مورد استرازنکا حداقل یک مسافت دریافت کنند. جدا بین تغییرات ماهها وقت بگذارید.

– کسانی که دو مورد تزریق اسپوتنیک وی دریافت کرده اند و به دلیل نیاز سفر می خواهند دو مورد آسترازنکا تزریق کنند، می توانند پس از دریافت رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه تحقیقاتی، دو مورد آسترازنکا را دریافت کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که واکسن اول و دوم را برای واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) دریافت می کنند، می توانند برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا