اقتصادی

مشکل اصلی تولیدکنندگان بانک‌ها هستند

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران به مشکلات بانکی و مالیاتی بخش تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان کشور، بانک‌ها هستند؛ در وام‌های ۱۸ درصدی هنگام تسویه با بهره ۲۸ درصدی روبرو هستیم.

مشکل اصلی تولیدکنندگان بانک‌ها هستند

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالوهاب سهل آبادی در جشنواره تولید ملی – افتخار ملی در رابطه با تولیدات ملی و داخلی و تلاش بنگاه‌های تولیدی داخلی برای تداوم تولید خود گفت: تلاش می‌کنیم به دنیا ثابت کنیم که تولیدات ما می‌تواند با کشور‌های برتر رقابت داشته باشد و خوشبختانه حتی در برخی موارد از کشور‌های اروپایی هم جلوتر هستیم.

سهل آبادی با اشاره به فشار بانک‌ها به تولیدکنندگان داخلی و بهره بالای وام‌های بانکی گفت: امروز مشکل اصلی تولیدکنندگان کشور، بانک‌ها هستند. باید بپرسیم بانک‌هایی که وظیفه‌شان ارائه تسهیلات و مشاوره به تولیدکنندگان است دقیقا چه می‌کنند؟

وی ادامه داد: در وام‌های ۱۸ درصدی که تولیدکنندگان دریافت می‌کنند، هنگام تسویه وام با بهره ۲۸ درصدی روبرو می‌شوند و این در حالی است که اگر تاخیر در پرداخت داشته باشند حتی تا ۳۰ درصد بهره پرداخت می‌کنند و در چنین شرایطی نباید انتظار داشت تولیدکنندگان داخلی بتوانند با تولیدات خارجی رقابت کنند.

رئیس خانه صمت در پایان به تمرکز دولت بر دریافت مالیات از بخش تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: مشکل ما این است که اگر خرج دولت زیاد است، گناه تولیدکنندگان چیست. یک دولت چندین میلیونی را فقط تولیدکنندگان ۱۰۰ هزار واحدی نمی‌توانند تامین مالی کنند و امروز تولیدکنندگان داخلی زیر بار مالیات‌های دولتی و بدهی‌های بانکی رفته‌اند.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا