از دهه ۴۰ تاکنون به صادرات مواد خام دچاریم

یک معلم دانشگاه گفت: از دهه 40 تاکنون اقتصاد ایران تحت تاثیر نظام آنگلوساکسون آسیب دیده است و تجارت خارجی ایران به چهار رکن اصلی شامل صادرات نفت، صادرات نفت با مواد خام و نیمه خام و صادرات وابسته است. کالاهای اساسی و واردات کالاهای صنعتی.

به گزارش شیمیشی، حمیدرضا فرتوخ زاده، مدرس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، در همایش «اقتصاد ایران، اصلاحات ساختاری و حل تعارض» اعلام کرد: تضعیف نظام مند و هدفمند موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک ایران همواره در عرصه اقتصاد ایران بوده است. شرایط سیاسی. . اهداف و برنامه‌های راهبردی نظم آنگلوساکسون از دوران کمپانی، هند شرقی تا عصر سایکس پیکو وجود داشت و پس از تحولات جنگ جهانی دوم و ورود آمریکایی‌ها به صحنه، حتی قوی‌تر ادامه یافت. و خشونت

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود دستاوردهای درخشان، در برخورد با جنبه امنیتی نظام آنگلوساکسون کار قابل قبولی انجام نداده است.

این مدرس دانشگاه بدترین جنبه های اقتصاد ایران را از سال 40 با نظام آنگلوساکسون، ساختار اصلاحات ارضی و سازوکارهای بازگشت دلارهای نفتی دانست و گفت: تجارت خارجی ایران چهار رکن اصلی دارد که شامل صادرات نفت، صادرات غیرنفتی است. اعم از محصولات خام و نیمه تمام با تکیه بر مواد اولیه، واردات کالاهای اساسی و واردات کالاهای صنعتی.

وی با موضوع “ابتکار ایلاف” با الهام از سنت هاشم بن عبدمناف و فصل مبارک ایلاف گفت: تعمیق صنعت ملی با منطق زنجیره ارزش، توسعه تجارت استراتژیک و توسعه مالی. را می توان مرحله به مرحله انجام داد. اقتصاد ایران از نظم اقتصادی آنگلوساکسون خارج شد. تامین مالی استراتژیک، تجارت خارجی استراتژیک و تعمیق صنعتی سه رکن اصلی ایجاد ILAF هستند.

فرتوق زاده در کنفرانس برتون وودز در سال 1944 به ورود دولت آمریکا به جنگ جهانی دوم و جهانی شدن دلار اشاره کرد که منجر به ظهور جهش یافته آنگلوساکسون تحت رهبری ایالات متحده شد.

این استاد دانشگاه سیاست اصلاحات کشاورزی، تضعیف ساختاری صنعت گرایی با ورود دلار از خام فروشی، توسعه واردات، تمایز ویژگی ها، خلط سرمایه گذاری صنعتی و سوداگرانه و بی توجهی به منطق را ارزیابی می کند. از زنجیره ارزش در سیاست مانند تأثیر اختلافات داخلی در اقتصاد ایران

فرتوک زاده با اعلام راهبردهای رشد اقتصادی پایدار اقتصاد ایران، تصریح کرد: درون زایی شرط اساسی وجود پایدار و توسعه رقابتی در بازارهای منطقه است. طرح ایلاف نیروی محرکه ایران برای صلح پایدار و رشد اقتصادی در منطقه است. تامین مالی و تقویت صادرات صنعتی با استفاده از اهرم های ژئوپلیتیکی، ارتقای ارزش صادرات صنعتی، کمک به ایجاد تعادل در تراز تجاری، ایجاد مزیت ها و روابط دوجانبه پایدار در تجارت با شرکا، همکاری و سرمایه گذاری مشترک در پروژه های صنعتی کشورهای منتخب از جمله مزیت های آنها است. از ابتکار ایلاف.. خواهد بود

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا