احتمال ارتباط کراتینه کردن مو با یک سرطان زنانه

رئیس مرکز تحقیقات پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در فرآیند کراتینه کردن مو باید به نکاتی مانند مواد مصرفی و تعادل توجه شود، گفت: در یکی از آنها مقاله ای منتشر شده است. . . معتبرترین مجلات علمی جهان بیان می کنند افرادی که به طور مکرر از محصولات صاف کننده مو استفاده می کنند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار دارند. البته در این مبحث به بررسی رابطه اولیه این جمعیت پرداخته شده است، اما این مطالعه اولیه می تواند منجر به هشداری برای ممنوعیت استفاده بیش از حد از این مواد نیز شود.

به گزارش شیمیشی، دکتر.

وی ادامه داد: نکته اینجاست که زمان خاصی برای ایجاد حساسیت در افراد خالکوبی وجود ندارد و ممکن است فرد پس از سال ها مشکل ساز شود و در مواردی وارد مرحله بیماری جدی تری به عنوان مثال شود. سارکوئیدوز

این کارشناس با اشاره به اینکه تغییر رنگ مو با مواد شیمیایی سال هاست در همه جای دنیا انجام می شود و طرفدارانی هم دارد، تصریح کرد: فرآیند رنگ کردن مو به طور کلی رد نمی شود و یا می توان آن را مضرات زیادی اعلام کرد. بدنه، اما نوع رنگ، مواد افزودنی برای رسیدن به رنگ دلخواه و دفعات تکرار آن باید کنترل شود.

وی به این نکته توجه کرد که رنگ کردن مو در برخی موارد می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد و گفت: رنگ مو هیچ ارتباطی با ریزش مو ندارد، اما استفاده از برخی مواد در فرآیند رنگ کردن مو یا استفاده از مواد بسیار قوی می تواند باعث ایجاد حساسیت شود. پوست به خصوص در افراد حساس

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: احساسات تماسی مانند آسیب به پوست سر، اگزما، قرمزی و ریزش فولیکول های مو از جمله مشکلاتی است که در هنگام استفاده زیاد مشاهده می شود. رنگ های مو بسیار قوی هستند و باعث بیماری های جدی پوستی می شوند

وی با یادآوری اینکه هیچ رابطه علت و معلولی مستقیمی بین رنگ مو و آسیب پوست سر وجود ندارد، به افرادی که دائماً از محصولات آرایشی در تماس مستقیم با پوست سر استفاده می کنند، توصیه می کند: متعادل تر از محصولات آرایشی مانند رنگ مو. از آن استفاده کنید، اما گاهی اوقات. رنگ کردن مکرر فولیکول مو را تحت تأثیر قرار می دهد که شامل موهای خشک، آسیب جدی به ساقه یا موخوره می شود.

کراتینه و پروتئین درمانی تاثیری بر رشد مو ندارد

وی در ادامه انواع روش های ترمیم مو مانند کراتینه، پروتئین تراپی و سایر نام هایی که برای ترمیم مو استفاده می شود را بی تاثیر در رشد مو دانست و گفت: این روش ها به هیچ وجه باعث رشد و سفید شدن مو نمی شود. فقط تا حدی

ارتباط احتمالی بین کراتین و سرطان رحم

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در فرآیند کراتینه کردن مو باید به نکاتی مانند مواد مصرفی و تعادل تکرار توجه شود، ادامه داد: حدود یک سال پیش در یکی از معتبرترین مجلات علمی مقاله ای در دنیا منتشر شد. ، اظهار داشت افرادی که به طور مکرر از محصولات صاف کننده مو استفاده می کنند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند. البته در این مبحث به بررسی رابطه اولیه این جمعیت پرداخته شده است، اما این مطالعه اولیه می تواند منجر به هشداری برای ممنوعیت استفاده بیش از حد از این مواد نیز شود.

این مدرس دانشگاه گفت: نژادها و جمعیت هایی که اکثریت افراد دارای موهای مجعد و ناهموار هستند، بیشتر از مواد کراتینه استفاده می کنند و بررسی ها نشان داده است که ابتلا به سرطان دهانه رحم در این نژادها بسیار بیشتر است. اگرچه این موضوع هنوز در حال بررسی است و تایید نهایی نشده است، اما میزان مصرف این مواد باید کنترل شود.

وی درباره ممنوعیت استفاده از رنگ مو نیز گفت: استفاده از رنگ مو منع قطعی ندارد، اما توصیه می شود حداقل مقداری از این مواد و مواد شیمیایی اضافی در دوران شیردهی و بارداری وارد بدن شود؛ اما در دوران شیردهی و بارداری توصیه می شود حداقل مقداری از این مواد و مواد شیمیایی اضافی وارد بدن شود. البته نکته اینجاست که ترکیب رنگ ها به خودی خود به خصوص در ماه های آخر بارداری مشکل چندان جدی ندارند، این مواد افزودنی است که به این مواد اضافه می شود.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نمک های فلزات موجود در برخی از محصولات آرایشی مو را خطرات جدی برای افراد بیان کرد و گفت: کمترین کاری که می توان انجام داد استفاده از انواع مجاز این محصولات است. همچنین باید شفاف باشد و علاوه بر آن این مواد باید با شرایط خاص و با احتیاط استفاده شوند.

وی همچنین به آسیب های دیگر فولیکول مو اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال ضربه زدن به شاخه ای از مو با هدف حجم دادن به موهای سر در صورت فشار زیاد ممکن است آسیب زیادی به مو وارد کند. همچنین فشار و تنش ناشی از بستن مداوم و یا ساعت های طولانی مو می تواند آسیب جدی به ریشه و انتهای موهای شما وارد کند.

وی همچنین نسبت به لکه ها و لکه ها هشدار داد و گفت: رنگ های مورد استفاده برای لک حاوی نمک های فلزی هستند، در عین حال ارتباط مستقیمی بین نوع رنگ و احتمال آسیب رساندن به پوست و علت ایجاد حساسیت وجود دارد. امکان حذف آن

به گفته دکتر رباطی، افرادی که سر و صورت خود را خالکوبی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان سخنان خود گفت: هر فردی ممکن است به دلایلی تمایل به تغییر چهره داشته باشد، نکته اینجا مراجعه به مراکز معروف است. خطرات احتمالی و در صورت بروز هر گونه عارضه ای به موقع کمک بگیرید، درمان را انجام دهید، در صورت رعایت این اصول کمترین مشکل برای فرد پیش می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا