علمی و پزشکی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، این جایزه روز سه شنبه طی مراسمی توسط دکتر سید کافر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا متئو از کارکنان سفارت ژاپن اهدا شد. در جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر

طبق این پروژه 6.3 میلیون دلاری، شش دستگاه MRI برای گسترش ظرفیت کووید-19 کشور خریداری خواهد شد. این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی استان های تهران (2 دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بکستیار نصب می شود و مسئولیت کلیه مراحل آماده سازی، تحویل و آموزش آنها به عهده نماینده سازمان جهانی بهداشت خواهد بود. . .

دکتر. کافار حسین ضمن تشکر از کمک های مالی دولت و سفارت ژاپن که موجب تقویت نظام سلامت کشور در برابر کووید 19 می شود، گفت: این کمک 6.3 میلیون دلار برای پاسخ موثر دولت جمهوری اسلامی ایران است. به ویژه در زمینه تشخیص و درمان به گسترش کووید-19 کمک خواهد کرد. سایر موارد مورد استفاده قرار گیرد.”

ماتسئو، سخنگوی سفارت ژاپن در ایران گفت: «عفونت ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهان را نیز به خطر انداخته است. دولت ژاپن از زمان آغاز به کار خود شاهد یک واکنش فوری برای نجات جان افراد و کاهش تاثیرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری بوده است.

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI با تشخیص و درمان ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور از شیوع آن جلوگیری خواهد کرد.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارتش است. وی تاکید کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

در ادامه این مراسم دکتر نائلی معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت از کمک های مالی دولت ژاپن و همچنین حمایت های قبلی وزارت بهداشت ایران تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری در حال حاضر و آینده کمک کننده باشد. آنها که نیاز دارند کمک می کنند، کمک می کنند.

رئیس سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید 19 تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان در آینده نزدیک پیروز شود. دشواری ناشی از این بیماری همه گیر ن.

از زمان انتشار کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن تقریباً 34 میلیون دلار برای حمایت از ایران در مبارزه با شورشیان از طریق آژانس‌های مختلف سازمان ملل متحد، از جمله سازمان بهداشت جهانی، ارائه کرده است. برنامه توسعه سازمان ملل متحد سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر کمک کردند. تا به امروز، کمک های ژاپنی شامل سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالایزرهای گاز خون شریانی، فن های ثابت و قابل حمل و همچنین بخشی از هزینه خرید دستگاه آنژیوگرافی با هواپیما و سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل است. دولت ژاپن همچنین نزدیک به سه میلیون مورد تزریق آسترازنکای ژاپنی را در جولای 2021 از طریق مکانیسم کوواچ به ایران تحویل داد.

دکمه بازگشت به بالا