آیا مصرف قرص آشواگاندا عوارضی دارد ؟

آیا مصرف قرص آشواگاندا عوارضی دارد ؟

مصرف قرص آشواگاندا ممکن است به عوارضی منجر شود، از جمله عوارض معده‌ای، عوارض روده‌ای، افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب و حساسیت پوستی. همچنین مصرف بلند مدت آشواگاندا ممکن است به کبد آسیب بزند. بنابراین قبل از مصرف هر گونه دارو یا مکملی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف خوراکی آشواگاندا تا 3 ماه بی خطر به نظر می رسد. دوزهای زیاد می تواند منجر به ناراحتی معده، اسهال، استفراغ و در موارد نادر مشکلات کبدی شود. آشواگاندا احتمالاً برای زنان باردار ناامن است زیرا ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد.

عوارض قرص آشواگاندا معمولاً خفیف و کوتاه مدت هستند و شامل افزایش خواب آلودگی، سردرد، دلپیچه، تهوع، افزایش اشتها و دیگر علائم گوارشی می‌شود. با این حال، در صورت بروز هرگونه علائم ناخوشایند، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین، قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

قرص آشواگاندا ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد و بنابراین استفاده از آن را با داروهای ضد هیپرگلیسمی (کاهنده گلوکز) ناامن کند (با کاهش بیش از حد قند خون). به دلیل پتانسیل کاهش فشار خون، آشواگاندا ممکن است در افرادی که داروهایی برای درمان فشار خون بالا مصرف می کنند، ایمن نباشد.

آشواگاندا، از آنجا که به نظر می رسد سیستم ایمنی را فعال تر می کند، می تواند با داروهایی که سیستم ایمنی را سرکوب می کنند نیز تداخل داشته باشد. نمونه هایی از این داروها عبارتند از سیکلوسپورین، مایکوفنولات، تاکرولیموس، پردنیزون و کورتیکواستروئیدها. آشواگاندا ممکن است باعث خواب آلودگی یا خواب آلودگی افراد شود. بنابراین ترکیب داروهای آرام بخش- خواب آور (که برای کمک به خواب استفاده می شود) با آشواگاندا ممکن است افراد را بیش از حد خواب آلود کند. نمونه هایی از این آرام بخش ها زولدیپم، اسزوپلیکون، کلونازپام، کوتیاپین و لورازپام هستند. آشواگاندا ممکن است سطح هورمون تیروئید را افزایش دهد، بنابراین پزشکان با تجویز آزمایش خون برای هر کسی که هورمون تیروئید و آشواگاندا را به طور همزمان مصرف می کند، عملکرد تیروئید را به دقت کنترل می کنند.

دکمه بازگشت به بالا