آیا دستمزد کارگران امشب تعیین می شود؟



مذاکرات حقوق و دستمزد کارگران اتحادیه کارگری بیش از چهار ساعت ادامه دارد و آخرین اخبار حاکی از آن است که علیرغم مذاکرات شدید بین دو گروه ، بحث بر سر افزایش درصد حداقل دستمزدها ادامه دارد.

به گزارش شیمیشی ، 229 جلسه مجمع عمومی شورای عالی کار از ساعت 4 صبح با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای تعیین حداقل دستمزدها در سال 1399 آغاز شد و مذاکرات شدید و دشوار بین دو طرف در حال انجام است.

وزیر کار دقایقی در جلسه حضور داشت و در همین راستا ، از سرگیری مجدد مذاکرات به ریاست وزیر کار و سایر شرکای اجتماعی انجام خواهد شد.

براساس آخرین اخبار ، در حالی که گروه کارفرمایان نیز در جلسه قبلی موضع خود را تأیید کرده و پیشنهاد افزایش 15 درصدی حداقل دستمزد را دوباره ارائه دادند ، گروه های کارگری به افزایش 1.2 میلیون درصدی سبد کارگران نسبت به سال گذشته اشاره کردند. علاوه بر این ، آنها همچنین بر لزوم پیروی از ماده 41 قانون کار و تمرکز بر بند دوم این ماده ، یعنی سبد خانوار تأکید می کنند.

در آخرین جلسه شورای کار 20 مارس اعلام شد که دولت و کارفرمایان توافق کرده اند حداقل مزد را به 2 میلیون و 800000 افزایش دهند و این افزایش مطابق با حداقل دستمزد به علاوه سایر بخش ها بود. جنبه های آن ، از جمله حقوق غذایی و حقوق مسکن ، پذیرفته شد ، در حالی که گروهی از کارگران تأیید کردند که این افزایش فقط به دستمزد مربوط می شود. سرانجام ، به دلیل اختلاف نظرهای بین دو گروه در مورد نحوه توزیع ارقام ، جلسه کنگره به نتیجه مطلوب نرسید و همانطور که وعده داده شد ، به آوریل امسال موکول شد.

به گزارش شیمیشی ، نمایندگان کارگران در شورای عالی کار تلاش دارند که در سال گذشته حقوق 2.8 میلیون کارگران را جبران کنند و به جبران خسارت کارگران بپردازند.

پایان متن


این مقاله بر پایه استخراج اخبار روز، اقدام به بازنشر می نماید، به همین دلیل مسوولیت انتشارات سایت بر عهده سایت های منبع بوده و شیمیشی هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا