آملی‌ها با کاشت نهال به استقبال برنامه‌های چهل ودومین سالگرد حماسه ششم بهمن رفتند

شیمیشی/ مازندران جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و عمومی شهرستان آمل برنامه های هفته گرامیداشت چهل و دومین سالگرد حماسه تاریخی و عمومی ششم بهمن ماه سال 1360 این شهرستان را با کاشت نهال به یاد و خاطره شهدا آغاز کردند. از این حماسه جاودانه .

به گزارش شیمیشی، این برنامه نهم آذرماه به همت سازمان صدا و سیما، منظر و فضای سبز شهرداری آمل و با حمایت اداره مردمی شپل ششم بهمن و اداره منابع طبیعی و اقلیم این شهر برگزار شد. ، برگزار شد. در پارک مینیاتوری تا مرز پل شهدای ششم بهمن، معاون عمرانی امام روجا، اعضای مجمع مردمی ششم بهمن، اعضای شورای شهر، شهردار، روسای ادارات منابع طبیعی، جهاد اسلامی، فرهنگ و مدیریت، نهاد شهدا و ایثارگران و مدیران سازمان های شهرداری و جمعی از خبرنگاران در یادواره 67 شهید، جنگل و حماسه 15 بهمن 1360 حضور داشتند. ، آمل نهال کاشته شد.

امام جمعه آمل در این آیین گفت: در مدارس و مؤسسات مذهبی هر هفته مناسبت های مختلف مذهبی، مذهبی، ملی و مذهبی برگزار می کنیم که این آیین ها نماد و عناصر دین، مدرسه و دین هستند.

عاملیان با کاشت نهال به استقبال برنامه های چهل و دومین سالگرد 6 بهمن رفت.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان نیز گفت: با حذف شعائر و نمادها چیزی به عنوان هویت برای آن ملت باقی نمی ماند، هرچند در شهرهای مکه و مدینه بیش از 90 درصد آثار اسلامی ویران شده و بسیاری از کوه های تاریخی. . به جای آن کاخ پادشاهان عرب ساخته شد.

وی همچنین گفت: وقتی می خواهیم دین، مذهب و مکاتب کشوری را حذف کنیم باید همه نشانه ها را حذف کنیم تا کم کم این واقعیت ها تبدیل به افسانه و خیال شود.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه اکنون به دنبال حفظ و حراست از آثار باستانی و اماکن تاریخی در میراث فرهنگی هستند، یادآور شد: چرا که مکان های تاریخی نشانه، خاستگاه و خاستگاه یک دین، یک مکتب و یک کشور هستند.

عاملیان با کاشت نهال به استقبال برنامه های چهل و دومین سالگرد 6 بهمن رفت.

حجت الاسلام یعقوبیان گفت: کاشت نهال های ارزشمند به نام و یاد شهدای جنگل در ششم بهمن ماه سال 60 پیوند تاریخی بزرگی در تاریخ معاصر است که با افسانه ها و عرفان های 40 ساله پیوند خورده است. اتفاقی که پیش از این در این شهر افتاده است: دیدن این اتفاق در آینده سوالی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که پاسخ آن سرگذشت و عرفان شهدای ششم بهمن ماه سال 1360 و ویرانی هاست. کمونیستها در ایران برای همیشه هر کدام با دستان آملی.

وی با تاکید بر اینکه نسل های آینده باید به تاریخ خود افتخار کنند، اظهار کرد: امروز برخی از کشورها که ریشه و تاریخ ندارند سعی در خرید تاریخ و ساختن آن دارند، اما آمل شهری بسیار تاریخی است و داستان ششم بهمن است. همچنین یک شهر تاریخی این یک نقطه عطف مهم در تاریخ بود، یک انقلاب، و یک اندیشه بلند پشت آن نهفته است.

امام جمعه عامل همچنین گفت: حماسه های بزرگی مانند ششم بهمن را نباید فراموش کرد، بلکه باید فریاد زد، همچنین در ششم بهمن سال 60 شاهد رشادت ها و کرامات فراوانی بودیم که فراموش شدنی نیست.

عاملیان با کاشت نهال به استقبال برنامه های چهل و دومین سالگرد 6 بهمن رفت.

حجت الاسلام یعقوبیان همچنین گفت: آیندگان و نسل جوان بدانند که در این شهر در جوار بیمارستان 17 شهریور، محله آسپ کالا و جنب دبیرستان امام خمینی (ره) آتش سوزی ششم بهمن رخ داد. و این مکان ها به محل درگیری بزرگ جبهه حق و دروغ تبدیل شده است و به همین دلیل بیش از هزار سنگر ساخته شده و خیابان شاهد درگیری و شجاعت مردم هزار سنگر بوده است.

همچنین در این مراسم مسئول سازمان بام، بام و فضای سبز شهرداری آمل این نهاد را مطابق با طرح شهری دانست. مرکز ششم بهمن با غرس نهال به یاد این حماسه، شریک افتخار این شهر شد.

حسن مهدویفر ادامه داد: سازمان سیما، منظر و منطقه سبز شهری شهرداری آمل از سال گذشته به منظور توسعه و اهمیت دادن به فضای سبز شهری، کاشت درختان جنگلی هیرکانی در سطح شهر را در دستور کار کشاورزی قرار داده است. منطقه برای همه گونه های جنگلی با ارزش با توجه به اقلیم منطقه.”

عاملیان با کاشت نهال به استقبال برنامه های چهل و دومین سالگرد 6 بهمن رفت.

وی همچنین گفت: در چند ماه گذشته بیش از هزار اصله نهال از گونه های انجیلی و سایر گونه های جنگلی در میادین، بلوارها و پارک های سطح شهر کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری عامل نیز گفت: از دو ماه گذشته کاشت گل های فصلی بر اساس کتاب کشت انواع مختلف سازمان آغاز شده و در حال انجام است. او برای فصل بهار در این ماه و اسفندماه به کاشت درخت در سطح شهر ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا