آمار جهانی کرونا؛ آلمان رکورددار فوتی های روزانه

بر اساس آخرین به روز رسانی آمار جهانی ویروس کرونا (کووید-19) «جهان سنج»، تعداد کل مبتلایان به این بیماری در کشورهای مختلف به 698 میلیون و 777 هزار و 806 نفر و 6 میلیون و 947 هزار و 449 نفر رسیده است. فوت کرد. . بیماران تایید شده

به گزارش شیمیشی، بر اساس داده‌های ورلدومتر، در روز گذشته ۲۲ هزار و ۹۹ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) گزارش شده و ۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین آلمان بیشترین آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در یک شبانه روز را گزارش کرده است و 58 نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 5 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

از 29 ژانویه 2020، پایگاه جهانی Worldometer ثبت آمار رسمی مربوط به کرونا را آغاز کرده است.

در میان 10 کشوری که در صدر جدول ورلدومتر به عنوان مناطقی که بیشترین آسیب را از این ویروس گرفته اند، ایالات متحده همچنان رکورددار تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان است. 109 میلیون عفونت و بیش از 1180000 مرگ و میر.

پس از ایالات متحده آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با بیش از 40 میلیون عفونت به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین در فهرست آمار مرگ و میر این بیماری پس از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار نفر و هند با بیش از 500 هزار فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس فرانسه در حال حاضر رکورددار تعداد مبتلایان در قاره سبز (اروپا) است و روسیه نیز با ثبت بیش از 400 هزار فوتی بیشترین تعداد فوتی بر اثر کرونا را در این قاره گزارش کرده است.

آخرین آمار کرونا در نقاط مختلف جهان بر اساس کشور و قاره، زمان و موضوع جدول جهان سنج بروز رسانی خواهد شد.

روز جمعه، 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی کووید-19 را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020 شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و یک نگرانی بین المللی اعلام کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا