آمادگی برای بالاترین سطح صادرات در صورت چراغ سبز وین

شیمیشی/ خوزستان وی گفت: ما آمادگی داریم تا یک تا دو ماه دیگر که چراغ سبز وین روشن شود به بالاترین سطح ظرفیت صادرات نفت برسیم.

جواد اوچی امروز 12 اسفند در مراسم افتتاح تاسیسات و سد خلیج فارس بیدبلند در ماهشهر بر نقش و اهمیت گاز تاکید کرد: اصل طلایی گاز تعریف شده است. گاز تمیز، سازگار با محیط زیست و ارزان تر از سایر سوخت های فسیلی است.

به گزارش شیمیشی، وی گفت: در ایران بیشتر به سرمایش و گرمایش گازی توجه داریم و کمتر به حوزه صنعت و گرانی گاز می پردازیم.

وزیر نفت گفت: اصل طلایی گاز آغاز شده و این روند تا سال 2050 ادامه خواهد داشت. گاز روز به روز موقعیت خود را به عنوان یک سلول انرژی گسترش می دهد.

وی گفت: شب گذشته در نشست اوپک پلاس قیمت هر متر مکعب گاز 2.20 دلار اعلام شد که این نیز بخشی از اختلاف روسیه و اوکراین است.

وی جمع آوری گازهای قابل اشتعال را یکی از آرزوها دانست و گفت: امروز هیچ راهی برای دولت و وزارت نفت وجود ندارد. امروزه بالاترین خدمات سرمایه گذاری در صنعت گاز است.

دلیل اینکه ما باید سوخت مایع و محصولات را به نیروگاه ها و نیروگاه ها برسانیم این است که سرمایه گذاری در این زمینه صورت نگرفته است.

اوجی گفت: میادین نفت و گازی که ما استخراج می کنیم فشار را کاهش می دهد و این افت فشار منجر به کاهش تولید خواهد شد.

وی افزود: اگر در این حوزه سرمایه گذاری نشود، در سال های آینده بیشتر از امسال با کمبود گاز مواجه خواهیم شد و در سال های آینده وضعیت بدتر و بدتر می شود تا بتوانیم گاز و فرآورده را صادر کنیم. به عنوان مورد نیاز. “

وی گفت: سرمایه گذاری در نفت و گاز کمترین ریسک را دارد و درآمد آن در این بخش بسیار خوب است.

اوسی بابیان اینکه از مذاکرات ژنو عقب نشینی نخواهیم کرد، گفت: ما آمادگی داریم هر زمان که چراغ سبز وین روشن شد ظرف یک ماه و دو ماه به بالاترین سطح ظرفیت صادرات نفت برسیم.

اوچی گفت: علاوه بر مذاکره، بر سرمایه گذاری ها و فعالیت های دیگری نیز تمرکز خواهیم کرد که طی هفت ماه گذشته 4.5 میلیارد دلار قرارداد داخلی و خارجی امضا شده است.

وی افزود: در این راستا خواستار ایجاد شرکت ها و کنسرسیوم های قوی هلندی برای انجام اقدامات لازم برای توسعه چاه های نفت و حفاظت از تولید و جمع آوری گازهای قابل احتراق شده ایم.

وزیر نفت تصریح کرد: دیدگاه دولت و وزارت نفت در بحث سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز است. از توان شرکت ها و بانک های بزرگ استفاده جدی خواهیم کرد و در این زمینه در کنار بحث توسعه میدانی، آرزوهای بسیار خوبی برای خوزستان داریم.

وی گفت: امسال درآمدهای پتروشیمی باعث افزایش درآمدهای نفتی می شود. طی 15 روز آینده 12 میلیارد دلار درآمد خارجی از صادرات محصولات پتروشیمی سامانه نیما حاصل می شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و توسعه ای که در بخش های بالا و پایین انجام می شود، شاهد رشد اقتصادی و اشتغال در کشور خواهیم بود.

وزیر نفت گفت: وزارت نفت از هر لحاظ به بخش خصوصی کمک می کند و سایه حمایت نیز وجود دارد زیرا ظرفیت بخش خصوصی را می شناسد و باید از این پتانسیل حمایت کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا