آغاز «پزشکی خانواده» در ۵۹شهر بالای ۲۰هزار نفر / نحوه پرداخت به پزشکان در نسخه ۰۳

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشریح نحوه حقوق پزشکان بر اساس نسخه 03 طب خانواده، گفت: حقوق ثابتی برای پزشکان نداریم اما حقوق ثابت ما طبق نظر کارکنان پرداخت می شود.

حسین فرشیدی در گفت وگو با دکتر شیمیشی. وی با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه طرح طب خانواده در 59 شهرستان بالای 20 هزار نفر اجرا شده است، اظهار داشت: این شهرستان ها در تمامی استان ها تقسیم بندی شده اند و اگر این تعداد بتواند فاز اول را با موفقیت اجرا کند، سایر شهرستان ها نیز با موفقیت اجرا می شوند. شهرها نیز به طرح اضافه شود. در این 59 شهر تیم های بهداشتی بر اساس بلوک جمعیتی جدید خدمات رسانی می کنند. تعداد بهورزان در این شهرها نسبت به جاهای دیگر متفاوت است، اما این بدان معنا نیست که در شهرهای دیگر خدماتی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون دو ماه برای این 59 شهر و … پرداخت کرده ایم در نظر داریم تا پایان امسال 70 درصد از جمعیت 55 میلیونی را تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده قرار دهیم.

دستیار وزیر بهداشت در ادامه گفت: در تهران از هر دانشگاه علوم پزشکی یک شهرستان برای این منظور انتخاب شده و به این ترتیب. شهرستان های قدس، اسلامشهر و فیروزکوه استان تهران مشمول طرح هستند.

وی درباره وضعیت ارجاع افراد به مراکز درمانی در روزهای تعطیل و ساعات غیر کاری در چارچوب نظام مدیریت و برنامه پزشکی خانواده گفت: افرادی که نیاز فوری به خدمات پزشکی دارند دیگر نیازی به سیستم ارجاع ندارند و توسط سازمان پذیرش می شوند. مراکز اورژانس و اورژانس درمان برای آنها انجام می شود.

پزشکان در خصوص وضعیت حقوق و دستمزد پس از نگارش نسخه 03 طب خانواده گفتند: پول ما مصرف می شود. خدمات تعریف شده شامل خدمات بهداشتی، درمانی و اورژانس است و پرداخت بر اساس عملکرد پزشک در پذیرش بیماران انجام می شود. ما حقوقی برای پزشکان نداریم اما بر اساس عملکرد پرداخت می کنیم.

فرشیدی با اشاره به مشکلات درآمدی پزشکان در استان‌های فارس و مازندران، در عین حال با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت برای جلوگیری از اعتراض‌های احتمالی در استان‌های دیگر، تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های استان‌های فارس و مازندران در حال حاضر هستند. ادامه کارشان؛ در واقع ما به درخواست دانشگاه عمل می کنیم و در صورت درخواست تغییر سیستم از آنها حمایت می کنیم. حالا سر هر آدمی زیاد شده و باید ببینیم با این افزایش چه مشکلاتی پیش خواهد آمد تا بر اساس آن تصمیم بگیریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا