آخرین وضعیت اتصال مترو به بیمارستانهای مهم پایتخت/۳ بیمارستان تهران در نوبت

مدیر بحران پدافندی و غیرعملیاتی و HSE شرکت مترو تهران در خصوص اتصال ایستگاه مترو با بیمارستان های بزرگ پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

بابک رهنورد در گفت وگو با شیمیشی. وی در خصوص آخرین وضعیت اتصال مترو به بیمارستان های شهر تهران گفت: بر اساس آخرین جلسه کمیته عملیات واکنش اضطراری اماکن زیرزمینی که نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان مدیریت بحران، شرکت مترو، شرکت بهره برداری مترو و سازمان پدافند غیرعامل حضور داشتند، نحوه اتصال و محدوده اتصال بیمارستان های اصلی شهر به مترو بررسی شد.

وی توضیح داد که مترو به تمام بیمارستان های شهر متصل نیست. بلکه بیمارستان ها با توجه به ظرفیت پذیرش و ویژگی های مرتبط با آن اولویت بندی می شوند و پس از آن امکان اتصال به ایستگاه های مترو بررسی می شود، تصریح کرد: در قالب این کمیته کارگروه کارشناسی با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، بحران . سازمان مدیریت، شرکت مترو و شرکت بهره برداری مترو به منظور تدوین دستورالعمل های فنی و نحوه اتصال مترو به بیمارستان ها با توجه به فاصله آنها از مترو و شرایط اتصال آنها ایجاد شد.

مدیر بحران پدافندی و غیرعملیاتی و HSE شرکت مترو تهران با بیان اینکه روش اتصال بیمارستان و ایستگاه مترو از طریق زمین و مکان های مشخص شده توسط بیمارستان ها انجام می شود و در حال پیشرفت است و امیدواریم به یک سطح خوب پایان.

وی از اینکه هم اکنون اتصال سه بیمارستان در دستور کار کارگروه قرار دارد و هم اکنون در حال انجام معاینه فنی هستیم، گفت: اتصال بیمارستان بیس به پایانه شهید کلاهدوز در دستور کار قرار دارد. زیرا بیمارستان بااس ظرفیت پذیرش بالایی دارد و متخصصان مختلفی را شامل می شود و از طرفی ترمینال باعس نزدیک ایستگاه مترو است و می توانیم بیمارستان را با خط 4 مترو که به تمام خطوط مترو دسترسی دارد وصل کنیم. شبکه. به گونه ای که در مواقع بحران و اورژانس بتوانیم مجروحان را به ترمینال کلاهدوزه و از آنجا به بیمارستان باس منتقل کنیم.

مدیر بحران و ایمنی غیرعامل و HSE شرکت مترو تهران با بیان اینکه اتصال بیمارستان میلاد به شبکه مترو از طریق ایستگاه مترو میلاد نیز بررسی شده و بحث آغاز عملیات اجرایی برای اتصال بیمارستان و مترو در دست بررسی است. بررسی ارتباط بیمارستان امام خمینی (ره) با ایستگاه دفنان سلامت نیز در دستور کار قرار دارد و اتصال این سه بیمارستان به مترو اولین کار است و امیدواریم بتوانیم به نتیجه قطعی در مورد موضوع برسیم. اتصال این سه بیمارستان به ایستگاه های مترو تا پایان سال.

رهنورد با بیان اینکه دستورالعمل فنی این اتصال با همکاری وزارت بهداشت در حال جمع آوری است، ادامه داد: مشاور مترو پس از جمع آوری ضوابط، کار خود را برای اجرا آغاز می کند و امیدواریم عملیات اجرایی آغاز شود. ” . به شرط اخذ زمین و وام.”

وی با بیان اینکه در حال انجام دستورالعمل هایی هستیم که بر اساس فاصله ایستگاه تا بیمارستان و همچنین شرایطی که وزارت بهداشت در نظر می گیرد، بتوانیم ارتباط ایستگاه مترو و بیمارستان را تخمین بزنیم، گفت: این ارتباط می تواند متفاوت باش . . و بستگی به فاصله بین بیمارستان و ایستگاه دارد. به گونه ای که در صورت طولانی بودن مسافت می توانیم اجازه دهیم آمبولانس بر روی سکوی مترو قرار گیرد و در صورت کم بودن مسافت بسته به فاصله ایستگاه با آسانسورهای مخصوص بیمار را به بیمارستان منتقل کنیم. و بیمارستان

مدیر بحران پدافندی و غیرعملیاتی و HSE شرکت مترو تهران تاکید کرد: اما نکته جالب این است که در این کارگروه تخصصی به این نتیجه رسیده ایم که هدف اصلی از اتصال مترو و بیمارستان ها، پشتیبانی و تدارکات است. خدمات. بیمارستان در موارد خاص افزود: اگر اتفاقی بیفتد; کمک های لجستیکی و حمل و نقل تجهیزات بیمارستانی از زیر زمین انجام می شود و اولویت دوم ما انتقال مجروحان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عبور قطارها و ارتعاشات آن بر تجهیزات حساس بیمارستان تاثیر می گذارد یا خیر؟ وی گفت: وزارت بهداشت نیز در کارگاهی که در حال تهیه دستورالعمل هستیم حضور دارد و باید همه شرایط و ویژگی ها را در نظر بگیرد. اما توجه داشته باشید که خط مترو کار می کند و درخواست می شود قطار زیر بیمارستان نرود. بله، ما می خواهیم این ارتباط را با یک رمپ دسترسی یا یک اتصال آمبولانس انجام دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا